onsdag 11 februari 2015

Nya tröjor efter nytt mönster

Min 4-åring stod och rotade i tyglådan för ett tag sedan och önskade sig lite oväntat en ny tröja. Han har varit svårflörtad ett tag när det gäller hemsytt så jag nappade direkt.
- Det här och det här ska det va, sa han och höll upp två tyger. Jag bad honom välja en färg på kantbanden också och se vilken fin kombination det blev!





Jag valde att sy efter ett nytt mönster från min nyinköpta bok Heilt spesiell og jubel. En jättefin modell tycker jag men man får vara beredd på att storlekarna är aningen små. Så upplever i alla fall jag det när jag jämför med Ottobre mönster som jag hittills sytt mest av.

När jag ett par veckor senare hade en fantastiskt härlig syhelg med två vänner sydde jag två tröjor till efter samma mönster. Även de gick hem och har redan använts flitigt!





1 kommentar: