torsdag 4 december 2014

Fiskfjäll eller fjädrar? Den värmer gott i alla fall!

Samma dag som jag sydde tigerhoodien till storebror (en heldag med syvänner i oktober) sydde jag också en tjocktröja till lillasyster.
Tyget kommer från Stoff och Stil och är ett collegetyg med flossad insida. Jag såg det i olika uppsydda plagg på instagram och tillslut kunde jag inte motstå det. (Fiskfjäll eller fjädrar? Snyggt är det i alla fall)

Jag har utgått från ett mönster från Hanne och Sofie Meedoms bok Børnetøj 0-3 år. 

Jag fick idén om en liten ficka med applikation och det blev så bra, den lyfter hela plagget. Färgen på muddar och halsringning var svår att välja. Jag ville inte ha en alltför klar färg men det skulle heller inte vara intetsägande. Valet föll tillslut på en senapsgul mudd från Memba design och det har jag varit nöjd med sedan dess!






2 kommentarer: