torsdag 24 juli 2014

Klänning till mig

Det stod "EASY" på mönstret, men få andra plagg har jag lagt ner så mycket tid och tålamod på! Men så blev det också en riktigt fin, användbar klänning. Eller som min "man" sa:  -Det kan va den snyggaste klänning du ägt!

Med ett bröllop och en 60-års fest under semestern kom idén att sy en ny klänning. 2-3 veckor innan bröllopet köpte jag tyg på Stoff och Stil och ett Butterickmönster från TopPatterns.com. Många sena kvällar blev det och med ett par dygns marginal blev klänningen färdig. Jag gjorde några små ändringar på livet och tillägg av v-ringning i ryggen, annars är den sydd enligt mönstret.

På bröllopet fastnade jag inte på en enda bild med egen kamera så på 60-års festen såg vi till att ta några bra bilder.





Jag har verkligen känt mig fin under festligheterna och tur är väl det efter alla timmars arbete!

1 kommentar: