måndag 5 maj 2014

Rymlig body till vår lilla rulta

En av de fina grejerna med att sy själv är såklart att man kan måttanpassa det man syr. På vår 8-månaders tös har storlek 68 länge suttit tajt över armar och mage medan de passat desto bättre i längd. När jag sydde den här bodyn utgick jag från storlek 74 men breddade både fram- och bakstycke och ärmar. Det blev perfekt! Lite växtmån förstås men den är proportionerlig till tösens mått.






Bodyn är sydd i absoluta favorittyget från Lillestoff inköpt från Znok. Om man ändå visste på förhand vilka tyger som ska komma att bli riktiga favoriter. Det här är ett av de tyger jag önskar jag köpt minst två meter av!
Mönstret kommer från Ottobre 6/2012.



Byxorna sydde jag i samma veva och de visade sig passa riktigt bra till. Det är ett mönster på ballongbyxa från Minikrea och det randiga tyget liksom mudden kommer från Stoff och Stil.

Hej!

2 kommentarer:

  1. Men åh, det där är ju mitt favorittyg också! Så fin body på er lilla tjej! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det fint! Nu är mitt slut :-(

      Radera