onsdag 14 maj 2014

Oversize-tröja till mig själv

Ett av mina mål med sömnadsåret 2014 är att sy mer till mig själv! Mönstret till den här tröjan införskaffades redan under 2013 men blev sen liggandes. Mönstret kommer från Stoff och stil (nr 22037) och syr man utan dragkedja bak (som jag gjort) är det ett mycket enkelt mönster. En riktigt skön tröja med attityd!
Jag sydde en "testtröja" först (den blå) i ett finstickat, billigt tyg från Gittes Tygkälla. Tyget var inte tillräckligt stretchigt för att kunna kanta halsringningen med så jag tog marinblå muddväv istället. Det blev inte riktigt snyggt tyvärr... men så var det ju också främst en "testtröja". Även det röda tyget kommer från Gittes, smalrandigt i rött och grått, en skön bomullstrikå med viskos.

Vi utnyttjade den vackra rapsen härom kvällen och fick några härliga bilder!














1 kommentar:

  1. Jättefina tröjor. Jag borde också sy lite mer till mig själv.

    SvaraRadera