söndag 23 mars 2014

När barnet själv får välja...

... tyg! 
Då blir det fordon och vilda djur. Min enda chans att sy något till storebrorsan som sedan blir använt är att låta honom gå lös bland tygerna på nätet. Fordonstyget i diverse färgställningar är sedan länge en favorit hos mig. Lite mer tveksam har jag varit till alla digitala tryck som numera finns i massor av olika motiv på tygmarknaden. Men i ett försök att påverka sonens inställning till hemsytt köpte jag en meter av de vilda djuren. Som vanligt gör sig tyget mycket bättre i ett uppsytt plagg och med svartvitrandiga ärmar tycker jag det blev en riktigt fin t-shirt.




Mönster från Ottobre 4/2012 men med korta ärmar. Egentligen tycker jag långärmade tröjor är mest praktiskt. De värmer helt enkelt lite mer och skyddar mot solen så småningom när man kan vara ute i bara tröja. Men de långärmade tröjorna i sonens garderob ligger i stort sett oanvända medan t-shirts används flitigt så därför kändes kortärmat självklart.
Fordonstyget kommer från Jny. Vilda djur från Kameleont design.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar