onsdag 5 februari 2014

Två par byxor till lillasyster

Nä, nu är det dags att blogga ikapp lite! Jag har en del som ligger och väntar på att dokumenteras.

Först ut är två par byxor till lillasyster. Det var lite skralt utbud på byxor i storlek 68 i ärvelådan från storebror. Varför vet jag inte, jag har en liten känsla av att jag missat någon klädkasse här i huset. Hur som helst, två par nya byxor fick det bli.



 Klassisk muddbyxa i velour. En fin velourbit jag fått för ett par år sedan av min kära vän och syvän Elin kom äntligen till användning.



Haremsbyxa sydd i en begagnad tunika från Myrorna. Det var såå fint skick på tyget och den var så stor i modellen att det räcker till en tröja också. En tröja med applikation som än så länge bara är halvfärdig. En mudd från Ohlssons tyger passade perfekt till.

Och ja, de funkar fint till en sprallig 5-månaders tös!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar