tisdag 25 februari 2014

Nytt mönster från minikrea

Jag "snubblade" över det här mönstret på en retroinspirerad byxa för ett tag sedan och tyckte inte jag kunde klara mig utan det! Mönstret kommer från danska minikrea och jag köpte det från fagert.se.
Första paret ut (jag är nämligen övertygad om att det blir fler!) sydde jag i en bredspårig koboltblå manchester som jag fått av mamma när hon städade bland sina gamla tyger. Tyget kändes perfekt för ändamålet. Jag gillar verkligen manchester. En nackdel är dock att en del sorter drar åt sig extra mycket flock och ludd och det här verkar vara av den sorten....




Jag tänkte att ett par träknappar skulle vara fint till så jag bad pappa om hjälp. Jag fick ett litet gäng svarvade valnötsknappar och valde två åt det mörkare hållet.




Jag sydde första paret i strl 68 så de får användas med en gång!

1 kommentar:

  1. Superfina!
    Jag har ett grönt manchestertyg som ligger och väntar på att bli hängselbyxor. Kanske ska ta och ta tag i det :)

    SvaraRadera