lördag 10 augusti 2013

Syr smått om dagarna!

Häromdagen plockade jag fram och tittade igenom de minsta bebiskläderna.... ja, det börjar liksom dra ihop sig!

Jag tyckte det var lite ont om byxor i nyföddstorlek. De flesta vi har är dessutom lite varmare velourbyxor. Så jag valde två favorittyger ur hyllan och sydde gladeligen två par lite svalare brallor.






Det gröna paret i uggletyg från Liandlo är lite vidare och fick en enkel resårkanal i bensluten. Det gula paret i klövertyg från Ohlssons tyger är en lite tightare variant. För att få dem riktigt sköna invändigt sydde jag ihop dem aviga mot aviga och stickade ner overlocksömmen med en raksöm från rätsidan. Fållen nertill är väl tilltagen för att det ska se fint ut även om man skulle behöva vika upp dem till en början

Jag blev nöjd med de små tygstyckena och tror att de ska få följa med till BB!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar