onsdag 7 augusti 2013

Nya shorts!

Den här sommaren har slitit hårt på shortsen! Dels pga värmen men också pga sommarens sluta-med-blöja-olyckor! Härligt!

Med några veckor kvar av sommaren och dessutom en förskolestart som kräver laddad ombyteslåda bestämde jag mig för att sy ett par nya shorts. Jag var sugen på en ny variant men ändå inte för tidskrävande. Då hittade jag den här modellen i Ottobre 3/2013. Shortsen var roliga att sy men också enkla och snabba! Perfekt!







Blå-vit randig jersey från Jny. Likaså det röda stjärntyget på bakfickan. I shortsens sidor rekommenderade mönstret bomullspoplin men där använde jag ett jeansliknande bomullstyg. Mudd och resår i midjan. Jag skippade dragskon i midjan. Helt överflödig funktionsmässigt tycker jag och på det här plagget var jag inte ute efter några extra detaljer!




Nöjd kille, nöjd mamma!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar