fredag 16 augusti 2013

Kamerapåse och sakletarpåse

Vi har länge behövt någon sorts skyddande förvaring till vår videokamera. De få gånger den har fått följa med utanför husets dörrar har den blivit nedstoppad i en socka.

Häromdagen bestämde jag mig för att sy en enkel påse till den. Eftersom jag lärt mig att det oftast inte tar mycket längre tid att sy två av något när man ändå är igång sydde jag en extra till en liten sakletare!



Påsen fick en botten med sk. avsydda hörn. Istället för vadd eller liknande sydde jag en innerpåse i filtad ull som jag tror blev lagom stötdämpande. Längst upp i kanten sydde jag en kanal för ett bomullsband och trädde sen på en snörstopp. Klart!






Kotyget kommer från Karinottilia (som tyvärr inte längre har kvar sin webshop). Det blommiga tyget kommer från Stoff och Stil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar