tisdag 20 augusti 2013

Fler kalsonger!

Två par nya kalsonger! Mottagarens tygval!


Det är samma mönster som till de här men jag valde att sy ihop dem på ett annat sätt. Styckena är hopsydda aviga mot aviga med overlockmaskin och sömmen är sen nedstickad med en raksöm från rätsidan. Jag kan inte bestämma mig för vilket sätt som var smidigast eller vad som ser bäst ut. Overlocksömmen blev lite klumpigare än den andra varianten men å andra sidan är det skönt att inte behöva klippa rent vid sömsmåner och det blir snäppet bättre/mjukare insida på kalsongen.


Kalsongerna åker ju i tvätten för jämnan så det är verkligen upp till bevis för de olika tygerna. De här tygerna kommer från Jny (stjärnor) och Znok (tigrar). Hittils är det de blåa molnkalsongerna i förra omgången som har tappat mest färg efter tvättarna.

Idag har jag slitit mitt hår, svurit och suckat i samband med sömnad av bärsjal i trikå. Jag vet, det låter inte som det skulle behövas men så var det. Jag återkommer till bärsjalen.... oavsett resultat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar