onsdag 26 juni 2013

Regn och rusk = sytid

Idag har det regnat i stort sett hela dagen. Vi har kurat inne större delen av dagen och ägnat oss åt städning, lek, sömnad och filmmys. Framåt kvällen tog vi på oss regnställ och stövlar och gick och hämtade posten, hoppade i vattenpölar och inspekterade trädgårdslandet!
Men regnrusket förde alltså med sig lite sytid och förutom att jag jobbade lite på en beställning fick jag sytt ett sommarlinne till min sommarkille.

Det är såklart skönt med linne varma sommardagar men å andra sidan ger det dåligt solskydd de timmar man bäst behöver det. Jag är lite kluven till själva plagget på små barn men jag får väl utvärdera användbarheten efter hand. Det är i alla fall därför detta är mitt första barnlinne jag syr. Mönstret är hopknåpat utifrån ett tröjmönster. Jämfört med en tröja är fram- och bakstycke avsmalnat en hel del vid ärmhål/axel/skuldra.
Tigertyget i härlig isblå ton kommer från Znok.







De hemsydda plaggen står inte högt i kurs hos sonen för tillfället och så har det varit en ganska lång tid nu. Därför var det extra kul att få sy ett plagg till honom idag. Jag tror att det blev accepterat efter en god stunds tigerlek men vi får väl se om det håller i sig eller inte....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar