tisdag 30 april 2013

Traktorapplikation till traktorfantast!

En av många roliga saker med att sy till barnen är ju utbudet av alla färgglada, mönstrade tyger som finns. Men det kan faktiskt bli för mycket mönster i garderoben också. Därför kom denna stillsamma tröjan till. För att piffa till den lite sydde jag en traktor på bröstet. Vilket också markant ökar tröjans chanser att bli omtyckt!








Applikationstekniken är den samma som tidigare, efter KokaLal's fina beskrivning.

Mönster: Ottobre 1/2012. Strl 98. Traktorn är ritad med stor hjälp och inspiration från Google!

Material: Smalrandig jersey från Stoff och Stil. Jag sydde på en smal mudd i halsringningen i samma tyg istället för att kanta som jag brukar. Hade jag haft en maskin som kunde sy snygga täcksömmar hade jag nog fållat med svart tråd men nu valde jag istället diskreta sömmar.

Än en gång konstaterar jag att applikationer är kul! Och inte alls svårt när man väl satt igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar