måndag 11 februari 2013

Manchesterbyxor till sonen. Omväxling förnöjer... eller?

Ett par nya byxor till min grabb har det blivit. Min grabb som numera bestämt väljer jeans till alla tillfällen. Det återstår att se om de här duger! Det känns som att mjukisbyxtiden är förbi, åtminstone för ett tag. Jag som är så förtjust i att sy snygga velourbrallor sörjer mjukisbyxtiden en aning. Men det finns ju andra mjukisbyxbarn runtomkring!

Nu tappade jag tråden, det här inlägget skulle ju handla om ett par manchesterbyxor!
Jag hittade tyget vid senaste besöket på Stoff och Stil och såg genast ett par byxor framför mig. Byxorna har besparing bak och fickor fram och bak. Resår i midja och benslut.













Mönster: I stora drag har jag använt mönstret på fritidsbyxa ur Ottobre 4/2012. Strl 92. Byxorna är aningen låga baktill för ett blöjbarn. Om jag syr fler byxor av de här mönstret förlänger jag nog grenen.

Material: Smalspårig manchester från Stoff och Stil.

Tyget är ju minst sagt mönstrat och motivet ger ett lite rörigt intryck så vi får skaffa lite enfärgade tröjor att ha till. Håll nu tummarna för att bilarna lockar tillräckligt och kan konkurrera med favoritjeansen!


3 kommentarer:

  1. Catarina Hägermyr12 februari 2013 kl. 07:59

    Vilket snyggt manchestertyg - bra att det finns bilar, men de smälter verkligen in i det grafiska mönstret! Välsytt som vanligt! Det där med jeans - vad har pappa på sig varje dag? ;-)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilket roligt tyg, det har jag inte sett förut! Snygga och arbetade byxor. Här har vi en jeansvägrare, jag som tycker att det är så snyggt och framför allt praktiskt på våren! Ingen hit att leka ute i tights... jaja hon hinner kanske ändra sig. Jag snodde din ide med Facebookknappen, hoppas det är ok. Hälsningar Anna

    SvaraRadera
  3. Jag förstår H fullt. Jeans är det skönaste plagg man kan ha på sig! ;-)
    Men dessa coola brallor går säkert hem hos den förståndige lille mannen.

    SvaraRadera