torsdag 17 januari 2013

Jympashorts

I lördags var det terminstart på handbollslekis för vår tvååring. En dryg timme innan vi skulle ge oss iväg kom jag på att jag hade tänkt sy ett par nya jympashorts eftersom han växt ur de förra. Ivrig som man är satte jag igång med att klippa ut och börja sy.... men insåg sen att jag inte skulle hinna! Man kan ju hoppa och skutta i vilka mjuka, rymliga byxor som helst så det var ju egentligen inget problem. Jag är glad att jag hejdade mig, för i lugn och ro blev det sen ett par shorts med lite detaljer som både jag och sonen blev nöjda med.





Jag sydde shortsen i ett stadigt trikåtyg från Jonic textil. Kantband och applikation i röd muddväv från Stoff och Stil. Det kändes kul med en applikation och med en siffra blev det lite sportigare! Utan siffran var det lite pyjamasvarning. Jag valde 3 för att det är en snygg siffra!
Applikationen har jag gjort som tidigare, efter en utmärkt beskrivning av Blomma åker vagn.
Jag utgick från ett vanligt byxmönster som jag helt enkelt kortade i benen. Resårkanal i midjan.


På med springskorna, sen fick jag några livebilder!



1 kommentar: