onsdag 19 december 2012

Hängselklänning i trikå

Jag "råkade" köpa lite av det här fina tyget med dalahästar när jag var hos min vän i Örebro för en månad sedan. Där har Ohlssons tyger sin fysiska butik och ett besök dit var liksom givet! Efter att ha klappat och känt lite på tygerna kunde jag inte motså det här. Jag köpte en bit utan att riktigt veta vad jag skulle göra av den. Strax efter att jag kommit hem önskade min kollega klänningar till sina barnbarn och dalahästarna blev mitt tygförslag. 




Min kollega ville ha en hängselklänning och jag mindes då den här modellen ur Ottobre 3/2011.
Två likadana klänningar i strl 86. Jag kan se kusinerna framför mig nu i juldagarna! Sött får de va´ ibland!

Tyget  kommer alltså från Ohlssons tyger men det säljs lite varstans i de olika nätbutikerna. Röd mudd från Stoff och Stil.

Min lille modell sviker mig sällan och verkligen inte den här gången. Han stod framför spegeln med ett stort leende en lång stund. Tittade ner på volangerna och gungade lite fram och tillbaka! Jag måste såklart sy en klänning till honom också, ska bli!



3 kommentarer:

  1. Finaste modellen! Och fina klänningar! Kram!

    SvaraRadera
  2. Det där tyget är ju bara så himla fint! Söt och annorlunda modell på klänning

    SvaraRadera
  3. Åh, vilket fint tyg och klänningsmodell!
    Passar även en sådan liten man! Han ser så nöjd ut!

    SvaraRadera