tisdag 16 oktober 2012

Misslyckad (?) mössa och jackparad

Jag hittade en fin mössa på Garnstudio som jag ville sticka åt mig själv. Stickor 7 och tjockt garn (DROPS Andes) så det skulle bli ett snabbt och enkelt sidoprojekt! Det blev det inte.... Den färdiga mössan blev stor och slapp och den satt inte alls lika bra på mig som på modellen på bild! Jag har lärt mig att plagg och accessoarer man inte är helt nöjd med från början bara blir liggande så beslutet att dra upp stickningen var enkelt! Jag hittade ett nytt mönster där motsvarande tjocklek på garn skulle användas och satte igång igen. I detta mönster stickas patent, vilket i sig inte är alls svårt, men enligt mig är det omöjligt att rätta till misstag mitt i stickningen. Jag tappade koncentrationen för en stund och var plötsligt helt fel på det (med några få varv kvar till färdig mössa)..... bara att dra upp och börja om! Nu är den tillslut färdig. Jag tycker mycket om patentmönstret men känner mig lite väl "svampig" i den!! Jag tvivlar på att det blir en favorit.



Vad jag också ville med detta inlägg var att tipsa er om jackparaden som nu finns publicerad på Karinottilias blogg. Kika in och se så många fina och olika Minoru-jackor som sytts runt om i landet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar