söndag 5 augusti 2012

Obloggade alster från våren och sommaren!

Några plagg från våren och sommaren får här dela inlägg. 

De två tröjorna är från i våras men själva bilderna har varit puts väck till jag återfann dem häromdagen. Jag sydde två par byxor också till samma beställare med de bilderna kan jag fortfarande inte hitta.... 
Tröjorna och byxorna i strl 110 skickades till min vän och hennes 3-åring!
Den gröna klöverjerseyn kommer från Ohlssons tyger och de gula retroelefanterna kommer från Jofotex.











Här nedan, två par byxor i strl 80 till en kollegas barn. Jag hade ganska fria händer när de här byxorna kom till. "Vi gillar rött och blått och det får gärna vara stjärnor och ränder" var ungefär vad jag hade att gå på!

Det röda stjärntyget kommer från Jonic textil och det turkosa randiga tyget kommer från E-slöjd. Muddtyg från Stoff och Stil på båda paren.







Det är ju lite fix och trix med fickor och kontrasttyg på byxor jämfört med den enklare modellen på muddbyxor, men jag slås varje gång av att det är värt varenda minut och huvudbry! Det är mycket roligare under tiden och resultatet blir så piffigt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar