tisdag 24 juli 2012

Strandskjorta invigd!

I början av sommaren växte den här skjortan fram i mina tankar. Jag ville sy en sval skjorta som skydd mot solen till sommarens alla baddagar. Det gjorde inget att den inte blev klar förrän för ett par veckor sedan eftersom vi inte varit bortskämda med stranddagar. Men IDAG kom den till användning!













Mönster:  Sommerskjorte från Meedoms"Børnetøj 0-3 år". Jag förlängde och rundade skjortans bakstycke för att ge lite extra solskydd. Strl 92.

Material: Bomullstyg från Stoff och Stil. Trevligt att sy i och skönt mot kroppen. Tyget finns i en mängd olika färger. Det smårutiga mönstret gör att plagget är minst lika snyggt i skrynkligt tillstånd!
Pärlemorknappar från svärmors gamla blus!

Det blir fler skjortor med detta mönster. Jag gillar verkligen modellen!

Solhatten är förresten också himmagjord men den får jag berätta om en annan gång!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar