tisdag 19 juni 2012

Klövertröja med 3/4-ärm

Det här klövertyget i rött och blått kunde jag bara inte motstå när det kom för ett par månader sedan. Med ett kantband i blått blev det (för mig!) en riktig favortittröja till H!








Tröjan har " kuvertknäppning" och 3/4-ärm. Mönster från senaste Ottobre (3/2012). Jag var först lite tveksam till vitsen med kortare ärm men det var faktiskt riktigt praktiskt. Jag har satt tryckknappar i halsringningen i efterhand för jag tyckte den satt så löst om halsen (det syns visserligen inte på den här bilden...). Jag har upplevt det tidigare just med kuvertknäppning, att det lätt blir oformligt och lite "hafsigt". Det är kanske enkelt att förbättra genom att justera "svängarna" på flikarna på fram- och bakstycke men jag har inte vågat mig på att frångå mönstret....


Tyg från Liandlo och kantband av mudd från Stoff och Stil.


Nu ska jag sätta mig i soffan och njuta av kvällsolen utanför och snart blir det kaffe, jordgubbar och fotboll! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar