onsdag 9 maj 2012

Idéer saknas inte - .... bara tiden!

Det är lätt att vävda tyger som behöver sicksackas och tvättas bara blir liggande i en hög.  Igår tog jag mig tid att sicksacka och tvätta en sån liten hög. Jag läste i en blogg för en tid sedan att i det hemmet kom inga nya tyger in i syrummet (vilken lyx med ett syrum!) innan de blivit tvättade. En ganska bra regel! Det är så retfullt att komma på att ett tyg är otvättat precis när man ska sätta saxen i tyget och bara vill komma igång.

Av den här härliga samlingen ska jag sy en massa olika saker; blus till mig själv (!), solhattar, insynsskydd till badrummet, sommarskjorta till H, kuddfodral.... det är så inspirerande att se tygerna samlade såhär!


2 kommentarer:

  1. Härligt! Ska bli kul att se resultaten.

    SvaraRadera
  2. och spännande vilket tyg som ska vara till vilket projekt... ;-)

    SvaraRadera