tisdag 29 maj 2012

Gå-på-gå-på-gå-på-tå!

Dagens gå-på-tå-tur blev rena rama modevisningen! Här är det allra senaste på syfronten. Ett par kortare, luftiga sommarbrallor. Resår i både midja och beslut. De här byxorna (och ytterligare två par som ännu inte fastnat på bild) kom till under värmeböljan vi haft. Jag insåg att det var väldigt dåligt med lite svalare plagg i garderoben och det kändes inte lockande att ge sig ut i handeln när tygförrådet här hemma växer och växer!







Mönster: Strl 86. Meedoms "Børnetøj 0-3 år".

Material: Mjuk och stadig interlock från E-slöjd.

Dessvärre är värmeböljan över för den här gången. Å andra sidan hinner man ju tvätta rent (och kanske sy lite fler sommarplagg) innan det blir sommarväder igen!

4 kommentarer:

  1. Vad sköna dom ser ut, och så snygga! :)

    SvaraRadera
  2. Tycker också de ser sköna ut - så rymliga! Vore det inte för att det går åt såna mängder tyg till vuxenstorlek hade jag nog sytt något liknande åt mig själv!

    SvaraRadera
  3. Fina H! Resår i besluten, då vet man att det är allvar. :)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Haha, Oskar! Det hade jag inte sett! Kul att du läser mina inlägg så noga :-)
    Kram

    SvaraRadera