lördag 7 april 2012

Vårmössor till Emelies butik

I detta snöiga aprilväder är det nog klokast att ta på sig den vinterfodrade mössan när man ska ut, men för 1 vecka sedan var det definitivt väder för att byta vintermössan mot en vårmössa!

De här trikåmössorna ska till Emelies butik. Våriga färgställningar i storlekar 0-7 år.

Klöver från Ohlssons Tyger




Flugsvampar från Jofotex

Jag är sugen på en mössa till mig själv i det gula kövertyget. Jag får se om det blir något över när de sista mössorna till butiken är klara. Butiksägaren har beställt en mössa till sig själv i det rosa svamptyget! Ja, vem vill inte bära en mössa man blir glad av att se på?!

Lagom till min långlediga påskhelg (vilket inte är en självklarhet för mig som jobbar i sjukvården) har jag dragit på mig en rejäl förkylning. Mina smaklökar är tillfälligt utslagna, så kvällens meny; vildsvinskarré, pannacotta och smågodis gav inte den njutning som den kunde ha gjort! Vad jag är tacksam över att känna lukt och smak de allra flesta dagar om året!

Avslutningsvis kommer här en bild på mig och min lille hjälpreda när jag fållade en duk häromdagen. Jag lär honom allt jag kan!




Fortsatt GLAD PÅSK till er alla!

1 kommentar:

  1. Vilka härliga vårfärger på klövermössorna! Hilding ser ut att trivas där framför symaskinen!

    SvaraRadera