lördag 28 april 2012

Skörden från dagens syjunta!

Precis som jag skrev igår hade jag inför dagens syjunta samlat ihop tygrester som legat till sig ett tag. För några av dem har jag haft bestämda tankar om vad de skulle användas till, andra tyger fick bidra till en pyjamas eftersom det råder pyjamasbrist!

Här kommer en liten fotoparad på dagens skörd:





(Jag sa ju att det råder pyjamasbrist - den fick invigas direkt!)






Pyjamas strl. 92. Tröja och byxor enligt grundmönster (Ottobre/Meedom). Jag minns inte var jag beställt de tygerna men jag vet att det randiga tyget tyvärr slits och bleks mycket i tvätten så jag tyckte det var lämpligt till pyjamas.

Gul t-shirt strl. 92. Modifierat mönster från senaste Ottobre (1/2012). Det gula tyget har jag fått av min vän Elin. Grönt muddtyg från Stoff och Stil. (@ Elin - Jag såg nu när jag skulle länka till din blogg att den nästan blev identisk med din nysydda t-shirt till Lille R!)

Lila t-shirt strl 92. Fordonstyg från Jny. Grönt muddtyg från Stoff och Stil.

Det var en produktiv dag för oss alla i sygänget idag. De andra i gänget sydde plagg till sig själva, så fina saker! Det ska jag bli bättre på framöver - att sy mer till mig själv. Men de små storlekarna är så behändiga och de små kropparna så förlåtande!

För mig känns det jättebra att jag fick använt tygerna som legat och blängt på mig ett bra tag nu!

2 kommentarer:

  1. Så mycket fint du gjort. igen.... ;-)

    SvaraRadera
  2. Jättefint alltihop! Så mycket du hunnit med på en dag. Jag ser verkligen fram emot att ses i veckan och få lite inspiration och utbyta idéer! Den gula tröjan blev ju kanonfin ;-) Ruben älskar sin!

    SvaraRadera