tisdag 17 april 2012

Pyjamas in action!

Vad skiljer en pyjamas från en heldräkt? Kanske knäppningen? Jag fick en beställning på en heldräkt som skulle ha knappöppning i grenen men inte hela vägen upp i halsen. Detta för att den skulle användas just som ett "vakenplagg" och inte ett "nattplagg". Jag ville testa ett mönster innan jag sydde i det riktiga tyget och då kom den här får-pyjamasen till! Det fanns nämligen ett pyjamasbehov i garderoben här hemma så det kändes passande. Jag valde korta ärmar och ben för den här godingen är rätt varm av sig!


 






Mönster: Eget, strl. 86/92. Jag utgick från ett bodymönster ur Ottobre 1/2011. Modellen är sen något avsmalnad, har fått ny knäppning upptill och annan knäppning i grenen.

Material: Ekologisk jersey från Jofotex. Tyget var riktigt härligt att sy i, mjukt och stadigt på samma gång. Kantband av muddtyg från Stoff och Stil.

Jag blev nöjd med mönstertestet och sydde sen den riktiga heldräkten, bild kommer i dagarna...

1 kommentar:

  1. Jättefin! Så härlig Hilding är! Ska verkligen bli jättekul att träffas, längtar efter er!

    Ser att du använt dig av "snabbsprund". Jag gjorde en test i förgår men tyckte det blev ganska knöligt och buckligt. Sträcker du kantbandet något i sprundet eller inte? Du får visa mig när vi ses!

    Kram

    SvaraRadera