söndag 11 mars 2012

Ugglor till klok 3-åring!

Jag kom nyss hem efter ännu ett arbetspass den här helgen. Jag är helt slut, vi har haft en ovanligt jäktig helg på jobbet. Men nu är jag ledig några dagar och det firar jag med ett litet blogginlägg! Mitt i jobbhelgen hann jag med ett 3-års kalas och födelsedagsbarnet fick bla. den här tröjan.




Jag levererade samtidigt de här gröna velourbyxorna som mamman i familjen beställt! Plaggen var inte i första hand tänkta att matcha varandra men de passar ju riktigt fint ihop ser jag nu.




Mönster: Tröja i eget mönster (med utgångspunkt i mönster från Ottobre 1/2012), strl 98.
Byxor, strl 98, modifierat Ottobre-mönster (nr 4/2011).

Material: Ekologisk stretchjersey från Jofotex i tröjan och grön Velour från Stoff och Stil i byxor. Alla bruna detaljer såsom muddar och kantband är muddtyg från Stoff och Stil. Det randiga tyget i fickorna är interlock från E-slöjd.

Nu MÅSTE jag sova! Kram och godnatt till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar