onsdag 4 januari 2012

Jumping-Jack och fuskfickor!

För en tid sedan sydde jag de här hängselbrallorna till lille H. Byxorna kallas Jumping-Jack och mönstret finns i vårnumret av Ottobre (1/2011). Det var kul att sy ett plagg med lite fler moment och se de olika detaljerna växa fram. Fuskfickor blir riktigt snyggt tycker jag! Jag ska prova det snart igen, på vanliga muddbyxor tänkte jag. Då ska jag ha ett avvikande tyg i fuskfickan.... svårt att bärga mig!

Bilderna blev inte riktigt bra men det är ju så svårt att hitta bra fotoljus dessa dagar.....





Mönster: Storlek 80. Ottobre 1/2011. Förlängde besnslutsmudden något så att de blev uppvikbara.

Material: Velour och muddtyg från Stoff och Stil


Ikväll färdigställde jag en 1-års present som blev precis så fin som jag föreställt mig - en riktig liten pralin! Men jag får väl vänta med att blogga den tills presenten har överlämnats!

3 kommentarer: