söndag 29 januari 2012

Bildbevis från gårdagens syjunta!

Det blev som väntat en härlig heldag framför symaskinerna. Jag tar alltid med mig mängder av tyg och mönster för att inte riskera att sitta sysslolös dessa dyrbara timmar. Men man hinner aldrig så mycket som man tror!! Jag ville i alla fall sy två pyjamaser till H och det var vad jag hann med!


Mönster: Jag utgick från ett sparkdräktsmönster ur senaste Ottobre (1/2012) men har gjort en del ändringar. Jag valde t.ex. att använda "snabbsprundet" i knäppningen istället för att låta knäppningen gå ända ner i ena benet. Det fyller ingen direkt funktion längre nu när H börjar bli stor.

Material: Tyget kommer från en lokal tygbutik, Ankis tyger i Löberöd, som hade utförsäjlning av tyger för ett tag sedan. Det är ett ganska stumt bomullstyg men det är väldigt mjukt och relativt tunt. Jag fyndade det för 15 kr/ m har jag för mig. De röda kantbanden är gjorda av interlock från Liandlo.


Tillsammans lyckades vi åstadkomma desto fler plagg! Kika på bilderna nedan! Jag ber om ursäkt för bildkvalitén men hellre dåliga bilder än inga bilder! Eller?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar