fredag 23 december 2011

Med nöd och näppe i hamn med "projekt Slipover"....

Slipovern till lilleman blev klar igår! Som jag berättat i tidigare inlägg har jag följt lite olika mönster och gått lite på känsla - det kan bli galet när man inte har mer stickvana än jag har... När jag maskat av de sista maskorna på rullkanten i halsringningen upptäcker jag förfärat att halshålet är alldeles för litet och inte det minsta töjbart. Jag fick lite panik helt enkelt för jag är så dålig på att dra upp stickingen och ändå rädda maskorna. Men jag lugnade ner mig, höll tungan rätt i mun och tog en maska i taget. Det visade sig att det framförallt varit själva avmaskningen som varit för stram och inte rullkanten i sig. Hepp så var den färdig igen!



Den är stickad i storlek 2 år. (Men jag har använt ett tunnare garn så denna blev nog lite mindre än så)
Det mönster jag utgått från vad gäller storlek och antal maskor hittar ni här:

Garn: DROPS Baby Alpaca Silk

Jag känner mig nöjd, plagget åker nog på lagom till julfirandet!
GOD JUL på er alla!

1 kommentar:

  1. Duktiga Malin! Så fin Den blev och speciellt på goe Hilding!
    Kram o God Jul från andra sidan leråkern... ;-)

    SvaraRadera