fredag 2 december 2011

Laddar inför marknad med soff-fredag och efterlängtat stickprojekt!

Nu gäller det, igen! Imorgon gör jag ett nytt försök och står på Önneköps julmarknad kl. 15-19. Det är en liten by och en liten marknad så jag har inga höga förväntningar på själva affärerna, men det är ju på hemmaplan!! Ska bli kul och mysigt! Det är många år sedan jag var där som besökare men jag minns mycket väl dans kring granen, ponnyridning och gotterier!
Under veckan som gått har jag sålt några mössor och byxor ur "kollektionen" på lite olika håll. Så jag tyckte jag behövde komplettera med några storlekar inför morgondagen. Det blev några nya favoriter - jag älskar randigt och retroelefanterna är en riktig fullträff!


Ikväll delar jag fredagssoffan med sambon istället för att sitta vid symaskinen. Skönt! I soffan kan man sticka! Så nu har jag tagit fram garn och stickor till ett efterlängtat projekt. Länge har jag velat sticka den här baskern men jag har ju inte haft tid!!

Visst är den fin? Min ska bli lila istället för beige, hoppas mönstret gör sig lika bra i ett mörkare garn.... man kanske inte får samma skuggningar osv. tänker jag. Nu sätter jag igång, hoppas det inte dröjer för länge innan jag kan visa upp resultatet!

Ha en fortsatt skön fredag! Kram!

1 kommentar:

  1. Aaaa en sån vill jag också ha!½ Baskern alltså, Mikael kan få en rosarandig mössa! ;-)
    Lycka till imorgon. Kanske vi kommer förbi....

    SvaraRadera